Vancouver

Vandaag een dagje naar Vancouver geweest. De eerste stop was in Lynn Valley Park. We zijn gestopt bij een snelstromend riviertje. Je kunt hier volgens mij ook erg mooi hiken, dit zet ik op mijn lijstje voor later! Daarna zijn we op zoek gegaan naar de suspension bridge. De Capilano Bridge is vrij groot, maar

Broodje Kroket

woensdag zijn we naar Fort Langley geweest, een klein plaatsje in de buurt, maar het water kwam met bakken uit de hemel, dus we waren vrij snel weer terug in Abbotsford. Vandaag zijn we ‘in het buitenland’ geweest, de Verenigde Staten! We zijn in de staat Washington geweest en als eerste hebben we een stop

Adelaars en mossige bomen

Op zaterdag heb ik een stukje gewandeld. Abbotsford is niet echt ingesteld op wandelaars, maar er is hier en daar wel een stoep en een verkeerslicht waar je kunt oversteken. De eerste stop was bij een toerist-infopunt. Ik heb wat brochures gehaald van Abbotsford, Vancouver en Victoria (Vancouver Island), dat schijnt erg mooi te zijn.

IJshockey

Vandaag ben ik naar een ijshockey wedstijd geweest in een stadje verderop, Chiliwack. Want een NHL-wedstrijd is wat aan de dure kant en het is ook nogal een uitdaging om er te komen. Een wedstrijd in één klasse lager dus, de Chiliwack Bruins tegen de Kelowna Rockets. Een interessante wedstrijd! Tussen de eerste en tweede

White Rock

Vandaag zijn we naar een klein dorpje verderop gereden, White Rock. Dat ligt ten westen van Abbotsford. Je kunt er natuurlijk over de snelweg naartoe, maar je kunt ook langs de grens met de USA rijden. Naast deze lange rechte weg is een stukje gras en dan weer een weggetje en het gras is de

Whistler

Vanochtend om kwart over vijf opgestaan om de files bij Vancouver te ontwijken, want het is ongeveer 3 uur rijden naar Whistler. Met een ‘mobiel’ kopje thee, zijn we om kwart voor zes vertrokken, maar helaas was er toch wat file onderweg. Uiteindelijk waren we toch nog om ongeveer kwart over 9 in Whistler. Als

Abbotsford

Vandaag de eerste dag bij Liz & Gary in Abbotsford (Brittish Columbia). Samen met Liz heb ik wat rondgereden door de stad en door Mission, een dorpje vlakbij. Er is daar ook een klooster met een stukje grond erbij waar je mooi kunt wandelen. Jammer dat het weer wat regenachtig en mistig was, maar we

Van Oost Naar West

Vandaag ben ik van Toronto naar Abbotsford gevlogen. De hele reis duurde ongeveer 7 uur. De eerste stop was in Saskatoon en daar lag heel wat sneeuw. Het was maar een korte stop dus iedereen kon in het vliegtuig blijven. Volgens mij was ik de één van de wenigen die door vloog.We konden 10 minuutjes

Toronto Island

Vandaag ben ik met Catharina op stap geweest naar Toronto Island, een klein ‘eiland’ in Lake Ontario, waar je in 10 minuutjes met de veerboot naartoe vaart. In de zomer is er van alles te doen hier, maar nu is het rustig en zie je alleen de mensen die hier wonen en een enkele toerist.

Rond het kampvuur

Vandaag was een leuke dag. Ik heb wat rondgelopen in de stad en ben in het Eaton Center geweest (the mall), daar had Swarovski een grote kerstboom opgetuigd met allerlei kristal erin, zag er wel leuk uit! En ik ben bij de lancering van Muskrat Magazine (online magazine) geweest in de studio bij Malinda. De