Come fly with me

Vanochtend behoorlijk vroeg opgestaan om weer op tijd in Reykjavik te zijn, om 6.45 liep de wekker af en om half 8 zaten we in de auto. Het was ongeveer 4 uur rijden, dus dat is te doen. Het hostel had nog steeds geen thee, dus heb ik maar een kopje warm water gedronken, maar ik geef toch de voorkeur aan thee…

De Glacier Lagoon bleek nog verder weg te zijn dan gepland, en omdat het erg slecht weer (sneeuw, wind, mist & kou) was en de auto ook weer op tijd ingeleverd moet worden, zijn we direct terug gereden naar Reykjavik. Bij het eerste wegrestaurant die open was naar binnen gegaan, maar helaas hadden ze geen thee. Best wel stom eigenlijk want het is gewoon kokend water en dat kun je desnoods in een pan voor elkaar krijgen, maar ja… Bij het tweede wegrestaurant hadden ze ook geen thee. Ik ben zwaar teleurgesteld.

Om een uurtje of 12 waren we in Reykjavik en hebben we de auto terug gebracht, en van Herz kregen we een lift naar het hostel. Wel een goede service vind ik (zeker met dit weer!). In het hostel mijn tas gepakt, nog even wat gegeten en eindelijk een kopje thee! Daarna naar het busstation gelopen (± 15 minuten en naar beneden dit keer).

Om 17.00 uur lokale tijd vertrok het vliegtuig naar Boston en ik had de bus van half 3 naar het vliegveld. Het was redelijk druk op het vliegveld, maar gelukkig ging alles wel snel. Het weer had gelukkig geen effect op het opstijgen van het vliegtuig, en eenmaal door de wolken heen was het prachtig! De vlucht duurde ongeveer 5 uur, maar door de tijdzone heen was ik om 18.00 in Boston. Na het inchecken bij het hostel ben ik eigenlijk meteen gaan slapen. Ik heb nog getwijfeld of ik wat zou gaan eten, maar ik was erg moe en ik had ook hoofdpijn, dus slapen leek mij de beste optie!

5 reacties

1. de foto.svan de wolken zijn prachtig ze deden me denken aan aan onze reis naar Amerika geweldig mooi Ingeborg je moet wat theezakjes meenemen
    groetjes Opa enOma

2. Hoppa! zo van IJsland naar Boston! Of het niets is! Zoals Lies al zegt, wij maken hier vandaar door alle berichten en foto’s ook gewoon je reis mee! Zeker met de foto’s erbij, maakt het plaatje helemaal compleet!

3. Dag Borgje,

Thee schijnt wel een probleem te zijn in dat land! Ik neem aan dat dit in de States minder een probleem is. Kun je een foto maken van de Cheers bar? (The Original : 84 Beacon Street, The Replica : Faneuil Hall Marketplace Quincy Market, South Boston)