Gelukkig nieuwjaar!!

Hallo en gelukkig nieuw jaar!! Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad en dat alle vingers er nog aanzitten! Hier op de Cook Eilanden weten ze wel hoe ze moeten feesten, ik ben met de anderen uit het hostel naar een leuke bar geweest aan een hip strand! De bar heette Sails en het strand Muri Beach, volgens mij is dit hét strand van Rarotonga. De andere gasten hier komen uit Nieuw Zeeland, Londen, Argentinië, Tokyo en er is ook een koppel uit Nederland. We werden rond 10 uur ’s avonds afgezet bij een huis van een vriend van één van de gasten hier en daarna zijn we met de auto naar Muri Beach gereden. dat was zo’n pick-up truck en ik geloof dat we met een stuk of 13 achterop zaten, niet echt comfortabel, maar het was gelukkig niet zo ver. Beetje jammer dat het onderweg begon te regenen, hard…

Muri Beach is hét strand van Rarotonga en er waren een paar gezellige strandtenten, zo op het eerste gezicht. Wij zijn bij Sails geweest, we hebben daar wat gedronken en gedanst, en 1 van onze groep had neon-verf bij zich, dus iedereen werd ingesmeerd en zag er vrolijk uit. Om 12 uur was er wat vuurwerk, maar minder dan in Nederland, maar dat komt misschien ook omdat het met bakken uit de hemel kwam… alweer! Daarna zijn we weer naar binnen gegaan en hebben verder gefeest tot een uurtje of 2. Daarna werden we weer opgehaald door de eigenaar van het hostel want het was ongeveer 10 km en we hadden niet echt veel zin om te lopen zo midden in de nacht.

De afgelopen dagen heb ik het rustig aan gedaan, het is vrij bewolkt geweest en er viel elke dag wel een bui, gelukkig heeft de zon ook wel wat geschenen, maar de bewolking overheerste. Het is desondanks toch erg warm, dus een korte broek is geen overbodige luxe. Ik ben één keer naar het dorp gelopen, dat was ongeveer 10 km en verder heb ik in de buurt nog wat gelopen. Naar het dorp was ongeveer 2 uur lopen en onderweg hebben 2 mensen mij een lift aangeboden, dat vond ik erg vriendelijk, maar ik heb toch het hele eind gelopen! Er gaat hier ook een bus maar die kost 4 Dollar (2,26 Euro) en volgens mij gaat die maar 1x per uur. Ook veel muggen hier, ben al helemaal lek geprikt, als je mijn benen ziet, lijkt het wel of ik één of andere ziekte heb…

Ik hoop dat het weer nog iets beter wordt, want ik wil graag nog een beetje bijkleuren en lekker aan het strand liggen!

10 reacties

1. ha die ingeborg, jij ook een gelukkig nieuwjaar en dat het voor jou maar een prachtjaar wordt, je bent al aardig op weg zo te zien 🙂
    Wij waren gister allemaal bij Margriet en Herbert, (zonder Tjip natuurlijk) errug gezellig, nu ben ik aan het werk……… tja dat moet ook he ik ben vanochtend vroeg al weer onderuit gegaan met de fiets want het is spekglad en dat had ik nog niet door tot ik lag natuurlijk 🙁 fiets heel maar ben weer een gevallen vrouw…dikke kuzzzzzzzzz Alma

2. oh ik bedoel natuurlijk niet dat het met tjip niet gezellig zou zijn he, maar helaas hij zit een eindje uit de buurt om zo even langs te komen….
    Dit vermeld ik er maar even bij anders krijg ik het op mn bordje van de tantes denk ik zomaar 😉

3. HALLO INGEBORG
    OOK VOOR JOU EEN GELUKKIG NIEUWJAAR TOEGEWENST EN VEEL REIS PLEZIER EN WE BLIJVEN JE VOLGEN IK KIJK IEDERE DAG OF ER WAT NIEUWS IS
    GROETEN OOK VAN OPA EN LIEFS VAN OMA

4. Hoi Ingeborg, Bedankt voor je nieuwjaarswens! Wij wensen jou natuurlijk ook een heel gelukkig, gezond en ondernemend jaar toe!!! Dat je nog heel veel mag zien en beleven!
    Het was gisteren inderdaad heel gezellig met (bijna) zijn allen bij elkaar! Moeten we vaker doen!
    De verf stond je goed, sommige mensen kunnen ook alles hebben! Dikke kus!!!

5. Hoi Ingeborg, voor jou natuurlijk ook een goed, fantastisch nieuwjaar!!! Je bent goed van start gegaan zie ik op de foto’s.
    Ga zo door meisie!!
    Liefs van ons,

6. Gelukkig nieuwjaar!! Wat ziet het er feestelijk en warm uit daar.. heerlijk! Ik ben het jaar ziek begonnen, geveld door de griep.. dus alle tijd om je blogjes door te nemen. Groetjes Harriet

7. Ha die Ingeborg, dat je maar veel mag genieten en beleven in het nieuwe jaar! Ik liep een beetje achter met je blog, maar ben weer helemaal bij… En die Grutto’s heb je in de zomer hier in de Oudorperpolder, wat een wereldreizigers!!!
    De Oud en Nieuw fotö’s zien er erg gezelli uit, een beetje Apres ski sfeer, bring’s back memories.
    Hier is de kerstboom weer de deur uit, een aantal virussen binnengekomen (zere keel, hoesten,rabberig), maar dat hoort erbij in deze tijd van het jaar, half Nederland loopt te hoesten en te kuchen.
    Op mijn verjaardag heb ik mijn broers, zussen, schone zussen en zwagers op visite gehad, en opa en oma natuurlijk, was gezellig.
    Maak er weer wat moois van de komende dagen,

Knuz van Margriet X.

1. Ik hoop dat het snel weer over is. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!ik had willen bellen via skype, maar het internet deed vreemd hier. Sorry! Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad met iedereen!

8. Hallo Ingeborg,

Dat was een spetterend nieuwjaarsfeest!
    Leuk met die fluoriserende verf, beschilderen is daar wel normaal toch, je bent al aardig in de Maoribuurt.

Ik wens je een heerlijk ontspannen reislustig jaar toe met mooie ervaringen en leuke contacten.

Afgelopen week heb ik wat gekwakkeld maar dat is weer voorbij.
    Half Nederland is ziek, zwak en misselijk. Gaat vanzelf weer over.

Hoe is het verder met de muggen? Je bent ook altijd de pineut, ben wel benieuwd naar je benen. Foto??