Road trip

Vanochtend heeft Lisa voor het ontbijt gezorgd, eieren en pancakes, goed te doen! Daarna heb ik mijn spullen gepakt, want ik kon met Pieter en Rianne meerijden naar de Niagara Falls! Onderweg hebben we wat gekletst over van alles en nog wat en ook over New York. Bleek dat zij in dezelfde dagen in New York waren als ik en dat we zelfs op dezelfde dag naar het vrijheidsbeeld waren! Zij waren alleen net iets later dan ik, dus we hebben elkaar net gemist. Ik zou het wel grappig gevonden hebben om hen tegen te komen, zeker omdat ik geen idee had dat zij ook hier waren. We hebben nog even een koppie bakkie gedaan onderweg en na ongeveer 3 uur rijden waren we in Niagara Falls.

Ze wilden mij afzetten bij het hostel, maar konden het adres niet vinden in de TomTom en dat bleek omdat het hostel in Canada was en niet in de States. We zouden eerst nog een hapje eten, maar voor we het wisten waren we al op de grens van de VS en Canada. Helaas mochten ze met de huurauto niet Canada in, dus dat was best wel een probleem, want er was geen weg meer terug… Rianne was uitgestapt en ging het vragen bij zo’n tol-hokje en de persoon zei dat je eigenlijk maar één kant op kon en dat was Canada, of op eigen risico tegen het verkeer in terug naar het kruispunt. Lastige situatie… Ik had net die middag in de auto iets gezegd over dat je vingerafdrukken in je paspoort staan en dergelijke, maar dat ik niet van plan was om wat illegaals te doen hier. Nu was het het ene illegale of het andere… Nadat we de situatie van alle kanten bekeken hadden, hebben we besloten om tegen het verkeer in terug te gaan, het was niet druk op de weg en ook niet ver naar het kruispunt, dus dat moest te doen zijn! Gelukkig ging alles goed en hadden we geen tegenliggers, dus we zijn veilig terug gereden.

Daarna hebben we wat gegeten en zijn we op zoek gegaan naar waar je lopend de grens over kon, dat was nog niet zo makkelijk, want dat stond nergens aangegeven. Rianne ging het weer vragen bij het tol-hokje en we moesten helemaal naar links lopen tot één van de laatste gebouwen en daar kon je dan lopend over dezelfde Rainbow Bridge als waar je met de auto overheen ging. Pieter en Rianne zijn meegelopen tot het einde van de brug (de grens) en daar hebben we afscheid genomen. Ik moest mijn paspoort laten zien en de ambtenaar vroeg onder andere wat ik van plan was om te doen en waar ik zou verblijven in Canada. Ik neem aan dat hij tevreden was met mijn antwoord, want ik kreeg een stempel in mijn paspoort en mocht doorlopen. Eerder had iemand voor mij een routebeschrijving uitgeprint met de beschrijving naar het hostel in Niagara Falls, het was ongeveer 1 mile lopen, dus dat moest te doen zijn, ondanks mijn grote en kleine rugtas. Met Google Maps op mijn iPhone kon ik er zo heenlopen en het was inderdaad niet ver, het was alleen wel heuvel op, en best een steile heuvel… Maar goed, nu kan ik weer zonder schuldgevoel een hamburger eten morgen!

Ik was ongeveer om half zeven in het hostel en na het inchecken heb ik mijn spullen boven gebracht en mijn camera gepakt en ben ik direct weer weg gegaan. De Niagara Falls zijn erg mooi verlicht ‘s avonds, ik heb mij dus niet verveeld! Ook de rest van het dorp is al helemaal in kerst-stemming! Het is zowiezo al behoorlijk verlicht (het lijkt wat op Las Vegas maar dan in het klein) maar nu waren ook alle registers open getrokken voor de feest dagen! Er was een soort van Disney-boulevard met een aantal licht-beelden van een aantal Disney-films (ik snap dat dit een achterlijke beschrijving is, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen…) Mickey Mouse in eigen persoon heeft ‘het seizoen’ één of twee dagen geleden geopend!